-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32340 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

آيا حاجت گرفتن از قبور ائمه مثل حاجت گرفتن جاهليت از بتها نيست واگر قبور ائمه را ويران كند آيا آنها
اگر كسي از قبر امام هشتم و يا هر كس ديگري حاجت بخواهد قطعاش كاري

نادرست انجام داده هم چنين اگر از امام (ع) حاجت بخواهد و آن حضرت را

مستقل در تاثير بپندارد به خطا رفته است ولي اگر آن حضرات را نزد خدا شفيع قرار

دهد هيچ اشكالي ندارد بلكه كاري شايسته است.

اين شفاعت با آنچه كه شما در مورد بتها نوشتهايد بسيار متفاوت است چرا

كه اولياي الهي ماذون در شفاعت هستند ولي بت و يا ديگر معبودهاي پوشالي

(خورشيد ؤ ماه ؤ ستاره و...) چنين مقام و موقعيتي را ندارند.

قرآن مجيد پيامبر(ص) را ماذون در شفاعت ميداند ((ولو انهم اذ ظلموا

انفسهم جاوئوك فاستغفر الله و استغفرلهم الرسول لوجدو الله تواباش رحيماش;

اگر گناهكاران به درگاه خدا استغفار كنند و تو اي پيامبر براي آنان طلب مغفرت كني

خدا را وبهپذير و مهربان خواهند يافت.))

نكتهئ ديگر اين كه بنابر آنچه از آيات قرآن و روايات استفاده ميشود مرده يا

زنده امام فرقي با يكديگر ندارند چرا كه آنها داراي مقام شهادت هستند و ناظر بر

اعمال ما بنابر اين گرچه بر حسب ظاهر از دنيا رفتهاند ولي ميشنوند و ميبينند .

اما اين كه اگر كسي به قول شما تبر بردارد و بخواهد قبر امام(ع) را ويران كند

چه بر سر او ميآيد مسالهاي است غير قابل پيش بيني; ممكن است هيچ حادثهاي

هم به ظاهر رخ ندهد چنانكه بارها قبر امام حسين(ع) و هم چنين ائمه بقيع(ع) را

ويران كردند. چون اساساش بنا نيست كه هر كس كار خلافي انجام داد بلافاصله مورد

عقوبت و مجازات الهي قرار گيرد. ممكن است امام معصوم(ع) را كسي بكشد ولي

حادثه فوري رخ ندهد چون سنت خداوند در اين جهان بر مهلت دادن و استدراج

است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.